نجوانت

تماس مستقیم

سایت یا اینستاگرام، کدام بهتر است؟ | سراغ وبسایت برویم یا پیج اینستا؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید یا در عرصه دیجیتال به عنوان یک تولیدکننده محتوا، اینفلوئنسر یا آرشیویست فعالیت می‌کنید، احتمالاً این سؤال را از خود پرسیده‌اید: «کدام یک برای بیزنس حرفه‌ای بهتر است، سایت یا اینستاگرام؟». با توجه به قدرت و تأثیری که شبکه‌های اجتماعی روی مشتریان دارند، یافتن پاسخ این سؤال از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

از سویی طراحی یک سایت حرفه‌ای برای کسب‌وکار، نسبت به شبکه‌های اجتماعی (چه اینستاگرام و چه سایر محیط‌ها مانند لینکدین) مزایای منحصر به فردی دارد که نمی‌توان منکر آنها شد. از سوی دیگر، رایگان بودن فعالیت در اینستاگرام و هزینه نسبتاً بالای راه اندازی وبسایت، شما را به فکر می‌اندازد که در نهایت سایت به صرفه تر است یا پیج.

در این مقاله، نجوانت به بررسی ویژگی‌ها، مزایا و معایب سایت و پیج اینستاگرام می‌پردازد تا با دید گسترده‌تری تصمیم بگیرید که داشتن سایت بهتر است یا پیج اینستاگرام.

اهمیت حضور در جهان اینترنت

افراد در سراسر دنیا برای هر نیازی که فکرش را بکنید، از اینترنت استفاده می‌کنند. روزانه بالای 5.6 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شوند که از سرچ‌های حرفه‌ای و پیشرفته تا سرگرمی و حتی مشکلات شخصی را دربر می‌گیرند. قطعاً با این حجم استفاده از شبکه جهانی وب، شما به عنوان صاحب یک بیزنس مایلید درصدی از این جستجو را برای برند خودتان جذب کنید.

پلتفرمی که برای جذب ترافیک ارگانیک انتخاب می‌کنید، نقش تعیین کننده‌ای در دریافت ورودی و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه خواهد داشت. به همین علت، پیش از اینکه تصمیم بگیرید چه فعالیتی داشته باشید بایستی مشخص کنید که می‌خواهید کجا فعالیت کنید؛ در سایت یا اینستاگرام یا پلتفرم‌های دیگر.

کدام بهتر است: سایت یا اینستاگرام؟

صحبت از رشد و نمو یک کسب‌وکار که می‌شود، هم وبسایت اهمیت زیادی پیدا می‌کند و هم شبکه‌های اجتماعی. هر یک از این پلتفرم‌ها، مقاصد متفاوتی را دنبال می‌کنند و می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. شاید این جمله در پاسخ به سوال «سایت یا اینستاگرام؟» زیادی مبهم به نظر برسد، اما حقیقت همین است. برای موفقیت، نباید یکی را بی‌خیال شوید و منحصراً روی دیگری تمرکز کنید.

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک، لینکدین و تامبلر، طی دهه اخیر و به ویژه در دوران پندمیک کرونا به اوج محبوبیت خود رسیدند. کسب‎‌وکارهای زیادی فعالیت خود را از جهان فیزیکی به محیط دیجیتال منتقل کردند و دری به سمت جهانی با امکاناتی متنوع گشودند. حجم بالای ترافیک در شبکه‌های اجتماعی، به تدریج سبب شد کارآفرینان و صاحبان بیزنس‌ها بیندیشند وب سایت بهتر است یا اینستاگرام (یا هر سوشال مدیای دیگری).

با این حال، نقش حیاتی وبسایت برای دیجیتال مارکتینگ هر کسب و کار همچنان پابرجاست. طراحی سایت اختصاصی، حضور پررنگ و قدرتمندی در دنیای آنلاین به وجود می‌آورد که برای پرستیژ و تأثیرگذاری یک بیزنس ضروریست. با گذر زمان، نه تنها از اهمیت سایت‌ها کاسته نمی‌شود بلکه موتورهای جستجو، کاربران و کارآفرینان توجه روزافزونی به آنها نشان خواهند داد.

تفاوت‌ها و مزایایی که برای هر گزینه (یعنی سایت یا اینستاگرام) وجود دارند، تصمیم گیری نهایی را اندکی پیچیده می‌کنند. در ادامه به ویژگی‌های هر پلتفرم می‌پردازیم تا متوجه شوید چرا برای کسب‌وکار خود، همچنان نیازمند یک سایت خواهید بود و چطور می‌توانید در بستر انتخابی خود، عملکرد موفقی داشته باشید.

1. هزینه راه اندازی

مقایسه سایت با پیج اینستاگرام از نظر هزینه

به عنوان یک کارآفرین تازه کار یا استارت‌آپی که بودجه محدودی در اختیار دارد، در مرحله انتخاب سایت یا اینستاگرام به احتمال زیاد به سراغ گزینه رایگان یعنی اینستا خواهید رفت. در این محیط می‌توانید بدون اینکه متحمل خرجی شوید، به طیف وسیعی از جامعه مخاطبان دسترسی داشته باشید.

  آموزش نصب گوگل آنالیتیکس در 5 گام | چگونه گوگل آنالیتیکس را برای سایت فعال کنیم؟

از سوی دیگر، وجود هزینه ابتدایی راه اندازی وبسایت باعث می‌شود صاحبان کسب و کار پیش از هرچیزی به دنبال این باشند که بدانند سایت به صرفه تر است یا پیج. اینستاگرام یک بستر از پیش آماده و سازگار با گوشی‌های همراه در اختیار شما قرار می‌دهد و نیاز به نگهداری فنی، سئو و هزینه‌های جانبی ندارد. از همین رو می‌تواند برای کسانی که در سال‌های اولیه راه اندازی بیزنس خود هستند، انتخاب بهتری باشد. اما در ادامه فعالیت، اگر تصمیم جدی برای پیشرفت داشته باشید بایستی راه اندازی وبسایت را در برنامه کار قرار بدهید.

شاید در نگاه اول هنگام مقایسه اینکه داشتن سایت بهتر است یا پیج اینستاگرام، هزینه راه اندازی سایت به نظرتان بیش از حد زیاد بیاید. اما در طی زمان و با پیشرفت تدریجی کسب و کار، متوجه خواهید شد تمام هزینه‌هایی که برای طراحی سایت اختصاص می‌دهید با بازگشت سرمایه (ROI) مطلوب‌تری همراه خواهد بود و در مدت کمتر از یک سال به سودآوری بیشتری نسبت به پیج اینستاگرامی خواهد رسید.

2. تفاوت مالکیت در سایت یا اینستاگرام

راه اندازی وبسایت یا اینستاگرام، زمان و تلاش فراوانی می‌طلبد. اولین تفاوت اینجاست که پیج اینستا، منحصراً متعلق به شما نیست و شخص دیگری مالکیت آن را در اختیار دارد. صرفنظر از میزان فعالیت شما، حق تملک هر حسابی که در شبکه‎‌های مختلف دارید (از تلگرام گرفته تا لینکدین و پینترست) متعلق به اشخاص دیگری خواهد بود.

به عبارت دیگر، هر لحظه امکان دارد اکانت شما در اینستاگرام بلوکه یا هک شود و به هر دلیلی از دست برود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، شما به عنوان صاحب یک کسب‎‌وکار کوچک نمی‌توانید حرکت چندانی برای بازگرداندن پیج خود بزنید. زمانی که اینستاگرام حتی برای یک ساعت مختل شود، این احساس به شما دست خواهد داد که کل کسب‎‌وکارتان به خطر افتاده است.

اولین تفاوت سایت یا اینستاگرام، اینجا مشخص می‌شود. حتی در صورتی که مشکلی برای سایت شما پیش بیاید، به عنوان مالک سایت می‌توانید از پشتیبان و تأمین کننده خود درخواست رسیدگی به مسئله را داشته باشید.

3. وب سایت، قوی‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

تفاوت در بازاریابی | سایت بزنیم یا اینستاگرام؟

هم سایت و هم شبکه‌های اجتماعی، ابزارهایی قدرتمند برای بازاریابی در اختیار شما می‌گذارند. یکی از عوامل مؤثر بر انتخاب وب سایت یا اینستاگرام، قدرت مانور روی SEO است. زمانی که وبسایت خود را در اختیار داشته باشید، دست شما برای بهینه سازی باز خواهد بود. اینستاگرام با وجود اینکه محیطی عالی برای اشتراک گذاری محتوا با مخاطبان جدید محسوب می‌شود، اما همچنان محدود به کاربرانی است که در آن عضو باشند. همین عامل می‌تواند جلوی کسب رتبه بالا از گوگل و سایر موتورهای جستجو را بگیرد.

راه اندازی وبسایت، یک ابزار دیجیتال مارکتینگ همه فن حریف در اختیار شما قرار می‌دهد تا از طریق رعایت اصول سئو، کپی رایتینگ و برندسازی، بازاریابی مؤثری انجام بدهید. زمانی که سایت شما به نحوی استاندارد بهینه سازی شده باشد، همه کاربران اینترنت قادر خواهند بود از طریق نتایج جستجوی ارگانیک به شما دسترسی داشته باشند. این خاصیت برای کسب‌وکارهای آنلاین و به خصوص بیزنس‌هایی که دفتر یا انبار فیزیکی ندارند، بسیار مفید است.

نکته جالب درباره سئو سایت، فرصت‌هایی است که برای رشد، تکامل و پیشرفت مداوم به شما می‌دهد. سطوح بسیار متنوعی از بهینه سازی سایت وجود دارد و هرکسی می‌تواند به شیوه‌های مختلف، رنکینگ بالاتری در گوگل و سایر موتورهای جستجو (مانند بینگ و یاندکس) به دست بیاورد.

  لیست 10 تایی پردرآمدترین فروشگاه اینترنتی ایران | برترین آنلاین شاپ داخلی کدام است؟

بنابراین SEO تا حد زیادی تعیین می‌کند که سایت به صرفه تر است یا پیج. زمانی که با مهارت و طبق یک استراتژی استاندارد سایت خود را بهینه سازی کنید، بازگشت سرمایه (ROI) و نرخ تبدیل بهتری خواهید داشت تا اینکه همان هزینه و انرژی را برای پیج اینستاگرامی بگذارید که موفقیت در آن توسط فاکتورهای محبوبیت، الگوریتم‌های اینستا و شاخص پوچی محتوا تعیین می‌شوند.

4. تبدیل کاربران به مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش در وبسایت

تفاوت سایت یا اینستاگرام در قیف فروش

ممکن است هنگام مقایسه برتری سایت یا اینستاگرام، به نظر بیاید که در یک شبکه اجتماعی شسته رفته می‌توانید با تصاویر شیک و کپشن‌های هیجان انگیز، کاربران را به مشتری تبدیل کنید. اما این تازه اولین قدم از قیف فروش شماست.

خودتان را به جای کاربر بگذارید. زمانی که گذرتان به یک پیج اینستاگرامی می‌افتد و یک محصول یا خدمت خاص چشم‌تان را می‌گیرد، ترجیح می‌دهید برای دریافت اطلاعات بیشتر و احتمالاً انجام خرید به سراغ وبسایت آن پیج بروید. حال اگر وبسایتی وجود نداشته باشد، چه می‌کنید؟ ارسال دایرکت به ادمین شاید برای چند مورد جوابگو باشد، اما آیا می‌توان یک کسب‌وکار حرفه‌ای را بر اساس پیغام و پسغام‌های مستقیم مدیریت کرد؟

به عبارت دیگر، شاید اینستاگرام یک ویترین جذاب و چشمگیر باشد اما در نهایت، این وبسایت شماست که مرحله جذب اطمینان و اعتماد مشتری را به انجام خواهد رساند. یک تفاوت اساسی دیگر انتخاب بین سایت یا اینستاگرام، اینجا مشخص می‌شود. راه اندازی سایت، پلتفرمی حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد تا مشتریان بالقوه برای دریافت اطلاعات بیشتر و بهره مندی از خدمات شما، به سراغ آن بیایند. به این ترتیب می‌توانید مسیر قیف فروش را در سیری پیش رونده حفظ کنید.

اصلی‌ترین تفاوت فروش محصول از طریق سایت و پیج اینستاگرام، در پروسه آن است. قیف فروش سایت، کاربران را طبق یک استراتژی از پیش تعیین شده به سمت صفحاتی که با هدف فروش ساخته شده‌اند هدایت می‌کند. در انتهای قیف، وبسایت محلی برای ارتباط کاربران با شما به وجود می‌آورد تا از روش‌های مختلف از خدمات‌تان بهره مند شوند؛ خواه برای خرید محصول، دریافت نوبت یا خدمات.

شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب و مشتریان بالقوه عالی خواهند بود اما برخلاف وبسایت، سیستمی در اختیار شما قرار نمی‌دهند که بتوانید از طریق آنها یک قیف فروش استاندارد را مدیریت کنید و به درآمدزایی بالا برسید.

5. جلوه حرفه‌ای با راه اندازی وبسایت

یک عامل مهم دیگر در مقایسه سایت با پیج اینستاگرام، شخصیتی است که با پلتفرم انتخابی خود در دنیای دیجیتال به وجود می‌آورید. هرچقدر حرفه‌ای باشید، انتخاب سایت یا اینستاگرام نقش تعیین کننده‎‌ای در برداشت کاربران از کسب‌وکار شما ایفا خواهد کرد.

انکار نمی‌کنیم که شبکه‌های اجتماعی ابزارهای خوبی برای بازاریابی هستند، اما پای خلق یک پرسونای حرفه‌ای و برندینگ اصولی که وسط بیاید چندان حرفی برای گفتن نخواهند داشت. شاید اینستاگرام شما محیطی چشم نواز با کپشن‌های ارزشمند را دربر بگیرد و حتی اطلاعاتی مانند ساعات کاری را ارائه بدهد، اما در نهایت برای کسی که اولین بار با شما آشنا شده باشد مانند یک پروژه فرعی یا تفریحی به نظر خواهد آمد.

خود شما با مشاهده کدام گزینه اعتماد بیشتری به یک کسب و کار پیدا خواهید کرد، سایت یا اینستاگرام؟ در پاسخ به کسی که قصد دارد اطلاعات بیشتری درباره محصولات، سوابق کاری حرفه‌ای، پکیج‌ها و حتی راه‌های ارتباطی با یک کسب‌وکار به دست بیاورد، هیچ واکنشی حرفه‌ای‌تر و مفیدتر از ارائه آدرس سایت نخواهد بود.

  10 ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان 2023 | وبسایت های انتخاب کلمه کلیدی برتر کدامند؟

اگر به دنبال ایجاد حس اطمینان و کسب اعتبار نزد مخاطبان هستید، راه اندازی وب سایت گزینه قابل اعتمادتری خواهد بود. زمانی که تصمیم بگیرید وب سایت بهتر است یا اینستاگرام و هزینه زمانی و مالی لازم را برای پایه‌گذاری بستر فعالیت اینترنتی در یک سایت اختصاص بدهید، مخاطب درخواهد یافت که در بیزنس خود جدی هستید و برای آن ارزش زیادی قائلید. همین برداشت می‌تواند زمینه اعتمادسازی به برند شما را به شکلی حرفه‌ای فراهم بیاورد.

5. چیدمان استاندارد محتوا

چیدمان بهینه محتوا؛ سایت به صرفه تر است یا پیج؟

کاربران محیط‌های مختلف (از فروشگاه‌های آنلاین گرفته تا مجله‌های اینترنتی و پایگاه‌های خبری) با هدف خاصی وارد سایت یا اینستاگرام شما می‌شوند. زمانی که فرد صرفاً قصد گشت و گذار داشته باشد، شاید به ساختار و چیدمان صفحه اهمیت زیادی ندهد. اما هنگامی که در جستجوی یک خدمت یا محصول خاص یا یک مطلب ویژه باشد، قصد خرید داشته باشد و بخواهد لیست محصولات را در یک نگاه چک کند، پیج اینستاگرام گزینه راضی کننده‌ای نخواهد بود.

در مقابل زمانی که سراغ طراحی وبسایت بروید، آزادی عمل و کنترل بیشتری برای ساخت محیط کسب و کار آنلاین خود خواهید داشت. گزینه‌های متنوعی از جمله جستجوی پیشرفته محتوا و محصولات، دکمه‎های مختلف برای ارتباط، سفارش، افزودن آیتم به سبد خرید، کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر و امکانات دیگری که در اینستاگرام وجود ندارند، تجربه کاربری بهتری به مخاطبان شما ارائه خواهد داد. این حجم تنوع در طراحی وبسایت، به روشنی مشخص می‌کند که برای جذب و حفظ مشتریان، داشتن سایت بهتر است یا پیج اینستاگرام.

6. کنترل آمار و داده‌ها

تفاوت در آنالیتیکس؛ داشتن سایت بهتر است یا پیج اینستاگرام؟

معیار سنجش موفقیت فعالیت شما در سایت یا اینستاگرام، آنالیز آمار مربوط به فروش و بازاریابی است. زمانی که یک وبسایت داشته باشید، می‎‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، آماری شامل ورودی روزانه، نرخ تبدیل، نرخ پرش و حتی زمانی که هر بازدیدکننده در سایت شما سپری کرده‌است را دریافت کنید. چنین اطلاعاتی به شما کمک خواهند کرد تا برای آینده، استراتژی بهتری بچینید.

اما در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، دسترسی به چنین آماری ممکن نیست و نمی‌توان ترافیک ورودی از سوی کاربران را با دقت آنالیز نمود. تعداد صرف ویوهای استوری، لایک‌ها و تعداد اشتراک گذاری‌ها برای شما تحلیل دقیق یا درآمد به دنبال نخواهد داشت. راه اندازی سایت به شما اجازه می‌دهد جامعه هدف را بهتر بشناسید، از رفتار کاربران آگاهی بهتری پیدا کنید و بر اساس این دیتا، برای جذب مخاطبان بیشتر برنامه ریزی کنید.

7. ارتباط سازنده با مشتریان

از آنجا که اکثر مردم زمان زیادی را به گردش در فضای مجازی می‌گذرانند، اینستاگرام می‌تواند فرصت خوبی برای تعامل با مخاطبان در بستری گسترده در اختیار شما قرار بدهد. یکی از شیوه‌های اعتمادسازی بین صاحبان کسب و کار و مشتریان، برقراری ارتباط مؤثر است. اینستاگرام با ارائه خصوصیات علاقمندسازی (Engagement) و تعامل انعطاف پذیر، یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد این ارتباط خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم، شبکه‌های اجتماعی مکمل وبسایت شما هستند. شما به عنوان مدیر یک بیزنس، می‌توانید از طریق سایت یا اینستاگرام مرتبط با مشتریان ارتباط بگیرید، به سؤالات آنها پاسخ دهید و برند خود را به بازدیدکنندگان بشناسانید. وجود یک پیج اینستاگرام که در آن پست‌های مربوط به کسب و کار خود را قرار دهید، از مشتریان نظر بخواهید و یا برای فالوورها تخفیف‌های ویژه قائل شوید، حس صمیمیت و اعتماد بین شما و دنبال کنندگان به وجود خواهد آورد.

  نحوه دریافت درگاه پرداخت بانک ملت | راهنمای گام به گام دریافت درگاه پرداخت بانک ملت در سال 1402

مزایا و معایب سایت و اینستاگرام

تعیین اینکه سایت برای کسب‌ و کارها مناسب‌تر است یا اینستاگرام، به فاکتورهای متعددی بستگی خواهد داشت. بیش از 53 درصد جمعیت جهان از شبکه‎‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، اما این آمار بالا لزوماً برای شما درآمد و سود به همراه نخواهد آورد. اگر همچنان می‌پرسید که «سایت بزنیم یا اینستاگرام؟»، در جدول زیر نگاهی به مزایا و معایب اینستاگرام و وبسایت بیندازید تا با دید روشن‌تری تصمیم بگیرید.

مزایا و معایب اینستاگرام
مزایا معایب
دسترسی به جامعه گسترده‌ای از مخاطبان پروفایل‌ها و محتوای آنها متعلق به مالک اینستاگرام هستند
ارزان قیمت و مدیریت آسان گزینه بهینه‌ای برای فروش نخواهد بود
ارتباط سریع بین برند و مشتریان امکان از دست رفتن داده
ساپورت بازاریابی محتوا تغییرات مداوم در الگوریتم‌ها
ساخت جامعه مخاطبین قوانین و مقررات خاص
بهینه برای گوشی‌های همراه  
مزایا و معایب وبسایت
مزایا معایب
دسترسی به ترافیک آزاد از طریق موتورهای جستجو هزینه راه اندازی
امکانات بی‌نهایت برای شخصی سازی و تغییر ظاهر و ساختار نیاز به زمان برای ساخت و توسعه
تأثیر در اعتمادسازی نسبت به برند  
قابلیت دسترسی به آمار وبسایت و کاربران آن  
امکان تهیه بک آپ  
جمعاوری تمام اطلاعات در یک محل  
فرصت‌های فراوان برای توسعه  

داشتن سایت بهتر است یا پیج اینستاگرام؟

همانطور که اشاره کردیم، انتخاب بین سایت یا اینستاگرام و کنار گذاشتن دیگری کار درست و اصولی نخواهد بود. وب سایت شما برای خلق پرسونا، برندینگ و اعتمادسازی، به یک شبکه اجتماعی نیاز دارد که آرمان‌ها، اهداف، فعالیت‌ها و ارتباط شما با مشتریان را دربر بگیرد. از سوی دیگر، راه اندازی سایت برای پیج اینستاگرامی جلوه حرفه‎‌ای‌تر و کاربلدتری به شما می‌بخشد و در نهایت شانس بالاتری برای جذب کاربران و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان خواهید داشت.

اگر صاحب کسب و کاری هستید، برای گسترش دامنه فعالیت خود به سایت یا اینستاگرام نیاز دارید اما مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید، به کمک یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای و متخصص احتیاج خواهید داشت. تیم کارشناسان نجوانت با تجربه چندین ساله خود در طراحی سایت، بهینه سازی (SEO)، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تدوین استراتژی فعالیت مطابق با آپدیت الگوریتم‎‌ها، هم در عرصه طراحی سایت و هم برای مدیریت پیج اینستاگرام آماده همکاری با شماست.

اگر به فکر راه اندازی سایت یا صفحه اینستاگرام افتاده‌اید و دو به شک هستید که سایت به صرفه تر است یا پیج، کارشناسان ما طی جلسه مشاوره شما را راهنمایی خواهند کرد. ما با آنالیز اهداف و ایده‌های شما، کارآمدترین برنامه را پیشنهاد خواهیم داد تا مسیری که پیش رو دارید، شفاف سازی شود و بدانید که از پروژه طراحی سایت چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید.

خدمات ما به طراحی و راه اندازی سایت ختم نمی‎‌شود. متخصصان ما در دپارتمان‎‌های خدمات سئو، تولید محتوای اختصاصی و تبلیغات، در پروسه استارت فعالیت در جهان آنلاین و پیشرفت آن همراه شما خواهند بود. افزون بر تمام این خدمات، حتی بعد از تحویل پروژه نیز می‌توانید از پشتیبانی و ارائه مشاوره برخوردار شوید.

پیشنهاد تیم متخصصان نجوانت به شما این است که محوریت فعالیت‌تان را روی وب سایت خود قرار بدهید و یک برند قابل اطمینان و معتبر خلق کنید. سپس از ابزار اینستاگرام به عنوان محیطی برای شناساندن خود به جهان، جذب مخاطبان جدید و تبدیل آنها به مشتریان وفادار استفاده نمایید. به این ترتیب از زمان و هزینه خود بیشترین و بهترین بهره را خواهید برد.

  کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟| برند خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید

نهایتاً در پاسخ به این پرسش که سایت به صرفه تر است یا پیج، می‌توان گفت هردو درکنار هم یک ترکیب کامل به شما تحویل خواهند داد. راه اندازی سایت و مدیریت صفحه اینستاگرام دردسرهای خاص خود را دارد؛ از چینش یک برنامه استاندارد و مفید گرفته تا مدیریت سئو، تولید محتوای جذاب (engaging) و مدیریت تعامل آنلاین با کاربران در اینستا. اگر فرصت یا دانش کافی برای طراحی سایت یا اداره اینستاگرام را ندارید، بدون نگرانی کار را به نجوانت بسپارید. اعضای متخصص و کاربلد تیم با تکیه بر تجربه‌های چندین ساله خود در طراحی و مدیریت سایت، فعالیت در زمینه‌های عمومی و تخصصی، دانش مخاطب شناسی و بازاریابی، مفتخر خواهند بود که در مسیری ارزشمند همراه شما باشند.

جمع بندی

تصمیم گیری برای انتخاب سایت یا اینستاگرام به عنوان پلتفرم فعالیت، بستگی به نیازهای خود شما دارد. با تمام مزایا و ویژگی‌هایی که برای اینستاگرام برشمردیم، توجه داشته باشید که نباید شبکه اجتماعی را جایگزین طراحی سایت اختصاصی درنظر بگیرید. بسیاری از افراد (و حتی صاحبان کسب و کارهای آنلاین) تصور می‌کنند داشتن یک پروفایل در اینستاگرام برای مدیریت کسب و کارشان کافی خواهد بود، در صورتی که چنین چیزی حقیقت ندارد.

اگر دارید تمام جوانب کار را می‌سنجید تا بدانید داشتن سایت بهتر است یا پیج اینستاگرام، باید این نکته را نیز اضافه کنیم: اختصاص دادن کل نهاده، انرژی و هزینه‌تان برای راه اندازی کسب و کار در پلتفرم اینستاگرام، ریسک‌های بزرگی مانند از بین رفتن منبع درآمد در صورت بروز اختلال، افزایش بن اطلاعاتی و هک یا ریپورت شدن پیج به دنبال دارد. اما این ریسک بدان معنا نیست که به طور کلی بیخیال اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر شوید.

طراحی سایت و مدیریت یک اکانت بیزنس اینستاگرام، می‌توانند در کنار یکدیگر ترکیب برنده شما باشند. یک کسب‌وکار موفق علاوه بر تلاش و کوشش در پس پرده برای ارائه خدمات و محصولات، بایستی در یک پلتفرم جذاب و کاربرپسند با مخاطبان به تعامل بپردازد و محتوای تشویق کننده و جذاب ارائه دهد تا نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، به سطحی بهینه برسد.

اگر کمبود زمان و دانش کافی برای مدیریت اینستاگرام و وبسایت مشکل اصلی شماست، کار را به کاردان بسپارید تا در کمترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید. ما با ارزیابی وضعیت و پتانسیل‌های شما، برنامه‌ای سرراست و استراتژیک برای طراحی و اداره سایت در کنار پیج اینستا پیشنهاد خواهیم داد و در صورت تمایل شما، در قالب یک پروژه دیجیتال مارکتینگ همراه شما خواهیم بود.

اگر سؤالی در ارتباط با خدمات طراحی سایت و یا مدیریت شبکه‎‌های اجتماعی دارید، ما با کمال میل پاسخگوی شما خواهیم بود.

سؤالات متداول

برای شروع یک کسب و کار آنلاین، اینستاگرام مناسب تر است یا سایت؟

برای شروع یک کسب و کار آنلاین، انتخاب بین اینستاگرام و سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر به دنبال راه‌اندازی سریع و کم‌هزینه هستید و می‌خواهید به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید، اینستاگرام می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اما اگر به دنبال ایجاد یک برند قوی، ارائه طیف گسترده‌تری از محصولات یا خدمات و کنترل بیشتر بر کسب و کار خود هستید، ایجاد یک وب سایت ضروری است.

چگونه می توانم ترافیک وب سایت خود را از طریق اینستاگرام افزایش دهم؟

برای افزایش ترافیک وب سایت خود از طریق اینستاگرام، دو روش کلیدی وجود دارد:

1. در بیوگرافی خود، لینک وب سایت خود را به عنوان CTA (Call to Action) قرار دهید.

2. محتوای جذاب و مرتبط با وب سایت خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و از مخاطبان خود بخواهید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند.

کدام پلتفرم برای افزایش تعامل و engagement با مخاطبان مناسب تر است؟

انتخاب بهترین پلتفرم برای افزایش تعامل با مخاطبان به نوع مخاطب، نوع محتوایی که ارائه می‌کنید و اهداف بازاریابی شما بستگی دارد.

با این حال، به طور کلی اینستاگرام و توییتر به دلیل تمرکز بر محتوای کوتاه و تعاملات سریع، پلتفرم‌های مناسبی برای افزایش engagement با مخاطبان هستند.

مطالب مرتبط
13 ایده برای راه اندازی سایت با سرمایه کم

13 ایده برای راه اندازی سایت با سرمایه کم

اداره کردن یک کسب‎‌و‌کار کوچک برای کسی که روحیه کارآفرینی دارد، می‌تواند شغل ایده‌آلی باشد. اما هر حرکتی که بخواهید […]

17 دقیقه مطالعه مشاهده
لیست 10 تایی پردرآمدترین فروشگاه اینترنتی ایران | برترین آنلاین شاپ داخلی کدام است؟

لیست 10 تایی پردرآمدترین فروشگاه اینترنتی ایران | برترین آنلاین شاپ داخلی کدام است؟

غیرممکن است هر کسی در این جهان که به اینترنت دسترسی دارد، حداقل یک مرتبه از آنلاین شاپ‌ها خرید نکرده […]

14 دقیقه مطالعه مشاهده
15 روش افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی در سال 1403

15 روش افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی در سال 1403

اگر این متن را می‌خوانید، احتمالاً وبسایتی دارید که شب و روز برای رشد و پیشرفت آن تلاش کرده‌اید. محتوای […]

13 دقیقه مطالعه مشاهده